h1

Kecewanya Aku Dengan Google

June 19, 2010

frust menonggeng

Aku xtau aku buat apa, tapi semenjak dua menjak nie macam-macam pulak google buat kat blog aku.. Mula-mula dia tarik authorizing index, lepas tu dia turunkan Page Rank aku dari 3 kepada 0!! Then dia boleh pulang mengosongkan backlink yang aku dapat dari dia.. Seingat akulah, dulu memang beribu-ribu aku dapat, tapi sekarang? Kosong!! Dan yang terbaru, googlebot dia macam tak berfungsi dah kat blog aku nie.. Segala keyword yang dulunya aku pegang, kini semuanya terkebelakang.. Ishh!!! Apa dia nie?!! Apa salah aku en google?!!

Aku tak tau lah segala eksperimentasi aku dulu membawa kesan..

Pertama, aku sering bertukar tema.. Maka meta tag yang selalu bertukar pada header sedikit mengganggu dan merungsingkan google sendiri..

Kedua, penggunaan plugin baru tentang SEO yang mungkin ntah hapa-hapa.. Akhirnya aku sendiri menyesal.. Ataupun penggunaan yang banyak tentang SEO juga membawa kesan kerana berlakunya penindihan data..

Ketiga, authority google index.. Dulunya memang blog aku memang sudah diindex dengan jayanya.. Tapi selepas aku bertukar tema, dia tarik balik.. Bila aku dah perasan, aku cuba kembalikan balik dan berjaya walaupun hanya ada tiga sahaja yang diletakkan.. Tapi lepas google update, kecewa lagu sekali sebab dah takde.. Alahai…

Keempat, aku dah malas dah nak bermain dengan google nie.. So berserah je la.. Apa yang penting, aku kena teruskan juga berblogging tanpa memikirkan sangat tentang masalah dengan google nie.. Aku tak nak jadikan ini sebagai alasan untuk aku berhenti berblog.. Yang penting happy kan? Dan sekarang blog aku all dofollow.. Huhu..

One comment

  1. aku tumpang kesian beb ngan ko🙂
    tak pe google uji ko je tu. mana tau hadiah dia nanti pr4?



Leave a Reply

