h1

WordPress Plugin – Smiley Plugin

December 12, 2008

43535352

Sebenarnya plugin nie aku edit dari plugin orang lain untuk kegunaan sendiri jer.. Tapi dah ramai yang mintak, so aku kongsi jer la.. Banyak yang aku ubah plugin nie.. Ikut dari tutorial asal plugin banyak yang tak disertakan.. Jadi kat sini aku tunjukkan step by step..

Pemasangan…

1. Download plugin.. extarct file.. Download Here!

2. mula2 upload folder kucing_smilies di root folder..
contoh public_html/blogkau

e3

3. upload kucing_smiley.php di public_html/blogkau/wp-content/plugin

e4

4. di bahagian admin, pergi ke comment.php
masukkan code di bawah kat tempat yang sesuai..

<?php kucing_smilies_clickable() ?>

e5

5. activekan plugin

siap!

7 comments

  1. comel gile simleys tu [walaupun yg tgh marah,huhu].


  2. ia secomel aku kan.. haha…


  3. waaaah…terima kasih menteil…


  4. file damaged la menteil…


  5. oh ye?
    aduh.. nanti aku upload lagi k..
    line slow sangat nie…
    sori2..


  6. ok siap!!
    link dah ok..


  7. ok..tenkiyu…sedang mencuba..🙂



Leave a Reply

